 |
UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości Zapraszam wszystkich do rozmowy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: iwiczna
|
Wysłany: Czw 22:36, 15 Mar 2007 Temat postu: przebudowa Pulawskiej |
|
|
Janusz Piechociński ,radny Sejmiku Mazowieckiego
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W związku z olbrzymim zamieszaniem wokół przebudowy Puławskiej pozwalam sobie przekazać poniższy materiał z prośbą o upowszechnienie wśród mieszkańców.
Przebudowa Puławskiej KOMUNIKAT Nr 1
14 marca 2007 roku
W dniu dzisiejszym rozpoczęła się przebudowa ulicy Puławskiej na odcinku granica Warszawy –Piaseczno ul. Energetyczna wraz z bezkolizyjnymi estakadami do Centrum Handlowego Suchan.
Dyrektor Oddziału Mazowieckiego GDDKiA Wojciech Dąbrowski poinformował, że do Świąt Wielkanocnych odbywać się będą prace przygotowawcze i w planowanym pasie nowej drogi bez zajmowania części asfaltowej jezdni w obu kierunkach.
Technologia przebudowy Puławskiej KOMUNIKAT nr 2
Zatwierdzono następujący wariant przebudowy ;
-usunąć istniejące warstwy asfaltowe jezdni ze względu na zawartość
lepiszcza smołowego
-usunąć istniejące pobocza ,ze względu na niewystarczającą nośność i zmianę
przebiegu obu jezdni
-usunąć istniejącą podbudowę jezdni lewej (do Warszawy ) ze względu na
zmieniony przebieg jezdni lewej. Jezdnia lewa będzie wykonana praktycznie
całej długości po nowym śladzie
-wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejącą podbudowę jezdni prawej, po
istniejącym pasie rozdziału oraz częściowo po istniejącej jezdni lewej. Ze
względu na różnice wysokościowe istniejących jezdni można wykorzystać tylko
podbudowę jednej jezdni.
-na poszerzeniach wykonać ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego
cementem i podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
-wykonać nowe warstwy asfaltowe.
Zalety rozwiązania :
-usunięcie niestabilnych warstw bitumicznych
-możliwość korekty geometrii oraz dostosowanie jej do nowo zaprojektowanych
elementów organizacji ruchu
-możliwość dostosowania konstrukcji do obciążeń 115 kN
-możliwość dość szybkiej realizacji prac
-nieograniczony dostęp do licznej infrastruktury podziemnej
Oczywiście prace trwać będą jezdniami po kolei aby utrzymać w całym okresie przebudowy 2 pasy ruchu w obu kierunkach
Opinia sanitarna projektu rozbudowy Puławskiej
W dniu 26 kwietnia 2006 roku Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny wydał opinię pozytywną dla projektu rozbudowy drogi krajowej nr 79 od granicy Warszawy do skrzyżowania z ul. Energetyczną w Piasecznie oraz z bezkolizyjnym połączeniem z centrum handlowym Auchan.
W opinii zamieszczono dodatkowe uwagi :
1.zapewnić właściwy poziom hałasu w środowisku poza pasem drogowym dla terenów zabudowy mieszkaniowej z usługami pora dnia-max60 dB ,pora nocy max 50 dB oraz w pomieszczeniach mieszkalnych zgodnie z normą PN-87/B-02151.02 (wymiana stolarki ).
2.po zrealizowaniu rozbudowy drogi wykonać ekspertyzę porealizacyjną na bazie rzeczywistych pomiarów jakości środowiska i zastosować do jej wyników odpowiednie dodatkowe zabezpieczenia łącznie z możliwością wyznaczenia optymalnego zasięgu obszaru ograniczonego użytkowania.
3.W ramach prac rozbudowy zastosować ciche nawierzchnie bitumiczne.
4.W trakcie eksploatacji drogi przestrzegać prawidłowych zasad właściwego utrzymania jezdni (czyszczenie ,odśnieżanie i usuwanie zanieczyszczeń ) oraz konserwacji urządzeń technicznych służących ochronie środowiska.
Droga w stanie dzisiejszym nie posiada żadnych zabezpieczeń chroniących środowisko i mieszkańców okolicznych budynków. W ramach rozbudowy i przebudowy drogi przewidziano realizację : trzeciego pasa ruchu ,obiektów drogowych ,dwóch wiaduktów ,[przebudowę skrzyżowań ,zatoki autobusowe ,oświetlenie i urządzenia ochrony środowiska. Przedłożony Raport o oddziaływaniu na środowisko stanowiący ocenę rozwiązań projektowych dla analizowanego odcinka stwierdza , że w 2020 roku może wystąpić ponadnormatywna strefa skażeń powietrza na odległość do 50 metrów oraz przekroczeń hałasu do 230 metrów dla pory nocy , natomiast dla istniejącego stanu otoczenia drogi i natężenia ruchu większość zabudowy znajduje się poza zasięgiem negatywnego oddziaływania drogi. Powyższe wyniki uzyskano analizując natężenie ruchu na poszczególnych odcinkach drogi, która wynosi dla perspektywy roku 2020 :
-natężenie ruchu w porze dziennej 5206 pojazdów na godzinę
-natężenie ruchu w porze nocy 905 p/h
przy udziale transportu ciężarowego w ogólnym natężeniu ruchu 4,8 % i prędkości 80 km/h.
W podsumowaniu Inspektor pisze :
Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić ,że projektowana rozbudowa drogi krajowej nr 79 nie pogorszy istniejącego stanu ,który nie posiada żadnych urządzeń chroniących środowisko ,a zaprojektowane urządzenia w pewnym stopniu wpłyną korzystnie na ograniczenie jej skutków dla okolicznych mieszkańców.
W dniu 16 marca umówiony jestem z dyr. Dąbrowskim i postaram się wydobyć kolejne info
Pozdrawiam Janusz Piechociński
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin z Uwielin
Administrator
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1073
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Uwieliny
|
Wysłany: Wto 11:53, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No i powycinali drzewa wzdłuż Puławskiej - mam nadzieję, że po remoncie posadzą nowe, by nie było całkiem "łyso".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|